Test: Har du husmor-genet?

40s housewife

A = 1 poeng
B = 2 poeng
C = 3 poeng

1) På vei ut på kjøkkenet ser du noe kliss på gulvet – hva gjør du?

A) Noterer deg det mentalt på listen over ting du skal gjøre bare du får støvsuget. Og kjøpt deg støvsuger.
B) Pirker borti det med sokken og da sokken hverken blir klissete eller henger fast konkluderer du med at det er gammelt og at det dermed kan vente.
C)Henter en våt klut på kjøkkenet og tørker over gulvet.

2) Du er sulten og det er langt forbi middagstid. Hva gjør du?


A) Slenger en Grandis i ovnen.
B) Varmer en Fjordland eller rester fra igår.
C) Tar en MacGyver og tryller sammen en ostesufflé på 5 min.

3) Hvor mange planter har du?

A) Levende?
B) Jeg har da noen.
C) Vel. Jeg har en Bergensis Superbicus, en…

4) Vaskemaskinen din – hvor mange vaskeprogram har den?

A) Hvit, farget og håndklær?
B) Nok til at det som skal vaskes blir vasket riktig.
C) Altfor få!

5) Det er jul – hvordan ser kjøkkenvinduet ditt ut?

A) Der henger en julestjerne! Den har riktignok hengt der siden ifjor…
B) Vinduet er nyvasket! På innsiden. Og jeg har adventsstake i vinduet.
C) Der er nystrøkete julegardiner, engler, julestjerne, adventsstake og en boks nybakte julekaker.

6) Hvordan møtes besøkende hos deg?

A) På døren er der teipet opp en lapp. «Leilighet 308», står det.
B) Ved dørklokken henger et skilt: «Valkyriana Besserwisser» står det med fine bokstaver.
C) På døren henger et hjemmelaget skilt og med vakre bokstaver står der: «Velkommen! Her bor familien Krumkake.». Det har også en bedårende tegning av en trollfamile på.

_______________________________________________________

6 poeng: Du er definitivt ikke bærer av husmor-genet. Det er derimot stor fare for at du er student.
7-10 poeng: Du er vel fornøyd med å spise pizza fra esken og tenker som så; om hybelkaninene ikke plager deg, så skal ikke du plage dem heller.
11-13 poeng: Helt gjennomsnittlig. Ikke det ene og ikke det andre. Skikkelig spennende…
14-17 poeng: Du er en potent bærer av genet,- selv om du prøver å skjule det. Jeg vet nok at når du er helt alene og tror ingen ser deg, så finner du fram forkleet med «Verdens beste kokk» på.
18 poeng: Du er ikke bare bærer av husmor-genet, du er husmor personifisert. To ord: ‘Kniplinger’ og ‘stiklinger’.

18 kommentarer

  1. tornerose said,

    onsdag 28. mai, 2008 kl. 00:24

    jeg fikk 14:D
    14-17 poeng: Du er en potent bærer av genet,- selv om du prøver å skjule det. Jeg vet nok at når du er helt alene og tror ingen ser deg, så finner du fram forkleet med «Verdens beste kokk» på.

    Stemmer nok at jeg kan koke litt ja;) Men duk på tv-en som det har vært snakket om før, har jeg IKKE;)

  2. Angel_- said,

    onsdag 28. mai, 2008 kl. 15:19

    Hihihi…Jeg fikk også 14, og er meget nøgd i og med at alt med tallet 4 får meg til å smile! (4=Det stooore Lykketallet)

    Ja samme som hun snikate over meg da, (Hun så nok inn i framtiden og hermet etter mitt resultat, tror du ikke?) Og i grunn fornøyd med resultatet også. Jeg er stolt av å kunne trylle fram god mat av ingenting. Og å ha det rent. Jeg er derimot ikke så fornøyd med at jeg ikke kan slappe av før ting er gjort. Så jeg må nok delta på noen sløvekurs. :o)

    Hva fikk du`a, Valkyriana? :o)

  3. valkyriana said,

    onsdag 28. mai, 2008 kl. 15:46

    Jeg scoret 11 poeng og er dermed svært så gjennomsnittlig. Dere kjenner jo meg; liker ikke å gå imot strømmen! Hi hi! 😉

  4. Ulme said,

    onsdag 28. mai, 2008 kl. 19:52

    Dette var ikke noe for meg… Når kommer den store mannfolktesten? For virkelige gutter! 😀

    ps-fikk 11 poeng.. *hysj*

  5. valkyriana said,

    onsdag 28. mai, 2008 kl. 21:10

    Kanskje jeg tar forslaget til etterretning, hvem vet? 😉
    Og hvorfor hysjer du for 11 poeng? 11 poeng er helt kurant! 11 poeng er akkurat passe! Hva er galt med 11 poeng??? *morsk Valkyriana*

  6. Ulme said,

    onsdag 28. mai, 2008 kl. 21:23

    11 poeng er kjempebra!! Jeg har faktisk hørt at 11 poeng er det aller, aller beste! 😀

  7. valkyriana said,

    onsdag 28. mai, 2008 kl. 21:30

    Det er gutten sin, det! 😀

  8. Alter Ego said,

    torsdag 29. mai, 2008 kl. 00:03

    10. Og ja, det er avtalen min med hybelkan…unnskyld, hybelelefantene mine! 😛

  9. valkyriana said,

    torsdag 29. mai, 2008 kl. 21:46

    Ja, jeg er nok ikke helt uten slike kjæledyr selv. 😉

  10. petronella said,

    tirsdag 3. juni, 2008 kl. 23:27

    Hei og takk for hyggelig bloggbesøk. Denne testen var morsom 😛
    Jeg fikk 11 poeng – takk og lov at det endelig er bevist at jeg ikke har støv på hjernen. Kun under mattene…

  11. onsdag 4. juni, 2008 kl. 09:57

    […] 4, 2008 av petronella Denne morsomme testen fant jeg hos Valkyriana. Her er det meningen du skal kunne finne ut hvor sterke Husmor- gener du […]

  12. valkyriana said,

    onsdag 4. juni, 2008 kl. 13:07

    Petronella: Og takk for koselig besøk fra deg – velkommen hit! 11 poeng? Da er vi jo også helt på nett! Og må jeg bare få si: Yay for backtrack! 😀

  13. tordenlill said,

    onsdag 4. juni, 2008 kl. 22:53

    11 poeng her også. Glad for at jeg ble gjennomsnittelig. Var redd jeg skulle komme ut verre, hehe:-)

  14. valkyriana said,

    onsdag 4. juni, 2008 kl. 23:34

    Vi er kanskje gjennomsnittlige bærere av husmor-genet, Tordenlill, men på alle andre områder er vi ekstraordinære! Vi kan jo ikke gi folk mindreverdighetskomplekser heller, da!

  15. sisselkathrine said,

    torsdag 5. juni, 2008 kl. 15:44

    Hm, 10.. Men det skal sies at jeg er gode venner med hybelkaninene mine så kan vel ikke være altfor overrasket!

  16. Trine said,

    mandag 9. juni, 2008 kl. 12:26

    Oi, jeg fikk overraskende nok hele 12 poeng! Det til tross for at jeg egentlig hadde latt flekken ligge selv om den var fersk, har en død plante som eneste grønne venn og ikke vasker klær.

  17. valkyriana said,

    mandag 9. juni, 2008 kl. 13:56

    Hmmm… Og likevel 12 poeng? Da antar jeg at du virkelig slår på stortrommen til jul?! 😉

  18. lørdag 17. januar, 2009 kl. 20:02

    […] var grei! Det mest kommenterte innlegget er Test: Har du husmor-genet?. Vel, overraskende nok er det visst mange der ute som lurer på om nettopp de har […]


Legg igjen en kommentar

