Sommerdag i Bergen by

Grønn etat - Bergen - Musikkpaviljongen

Bildet er lånt fra Bergen kommune sine sider.

Sol. Varme. Spaserer langs Lille Lundgårdsvann med en kopp Kaffe Caramel i hånden. Har shoppet. Dagen er fin. Svake toner av trekkspillmusikk kan høres i bakgrunnen. Fuglene skravler og hopper langs vannkanten. Titter på menneskene. Jeg er glad. Lykkelig. Jeg smiler til en mann idet vi får øyekontakt. Jeg vet ikke om han smiler tilbake, men jeg velger å tro det. I vesken min har jeg nyinnkjøpt sommerstæsj; hårbånd, mascara, håndkrem, sommersjal, solbriller og armbånd. Høyre arm er lett solbrent. En hyggelig påminnelse om de to siste dagers timer på takterrassen i sommersolen. I vesken har jeg dermed også nyinnkjøpt aftersun.

Jeg gleder meg til neste utflukt på takterrassen med det nye tegneserieheftet mitt – kjøpt på Outland. Det er en forløper til filmen Serenity, men i tegneserieformat, og dermed også en oppfølger til yndlings(tv)-serien min Firefly. Det er varmt. Timen hos legen gikk flott! Mens jeg tusler hjemover tenker jeg på hvor nydelig Musikkpaviljongen er omkranset av de vakreste blomster som stadig er i forandring. Og jeg sender en stille takk til Grønn Etat for arbeidet de gjør ved å holde det ved like – slik at Bergen er både fargerik og blomstrende. Jeg er i godt humør. Dagen er fin. En dag der alt går som det skal. Der alt faller på plass og tilværelsen rett og slett bare er herlig! –Shiney!

11 kommentarer

  1. tanketom said,

    tirsdag 3. juni, 2008 kl. 18:17

    Bergen er shiny, gorramit 🙂

    Teikneserien er ganske artig, forresten, men eg foretrekker tv-serien. Kos deg i sola med Mal og gjengen!

  2. valkyriana said,

    tirsdag 3. juni, 2008 kl. 18:31

    Å, en fellow-Browncoat! 😀 Så gøy!!! Velkommen hit, Tanketom!
    Jeg gleder meg som en unge til å lese bladet.

    Ja, serien er legendarisk! Jeg er optimist til det siste, jeg da, og venter fremdeles på å få go’-nyhetene om at film nr. 2 og 3 blir en realitet. Og det på tross av at Joss holder på med Dollhouse… 😦

    Håper du får noen fine dager i solen også! 😀

    EDIT: Og så leste jeg i bloggen din at du foretrekker ‘tanketom’ med to små t’er, så da får jeg unnskylde og legge det på minne hvis du titter innom bloggen min igjen en gang. Du er mer enn velkommen! Alle Bergensere er velkommen her! 😉

  3. Lise said,

    tirsdag 3. juni, 2008 kl. 19:20

    Å, nå fikk jeg hjemlengsel. Dagene er fine her jeg bor nå også, men det er Bergen jeg har minnene mine fra. 🙂

  4. tanketom said,

    tirsdag 3. juni, 2008 kl. 20:04

    Hehe, Browncoat, ja. Det er visst nok eit par av oss. Eg saknar mest ein «sesong 2» (sjølvsagt), men ein film til hadde ikkje vore å forakte!

    Har forlatt byen for sumaren (diverre), men eg håpar det held seg slik ei stund til. Dvs.. litt kaldare kan det godt bli.. *smelte*

  5. Ulme said,

    tirsdag 3. juni, 2008 kl. 21:01

    Høres ut som du har kost deg max! 😀 Så digg!

    Håper du har tenkt å gjøre det ei stund til? I alle fall til sommeren er over og regnet igjen innhenter oss.. Og i morgen må du bare vri litt på deg slik at det er venstre arm som blir kledelig lett rødbrun.. 🙂

  6. valkyriana said,

    tirsdag 3. juni, 2008 kl. 21:45

    Lise: «Bergen i mitt hjerte!», vet du. 😉

    tanketom: Ja, en 2.sesong hadde nok gjort meg mer ekstatisk enn jeg har lyst til å innrømme. 😀

    Finværet skal visst holde seg en stund, men et 5-minutters regnskyll i ny og ne er jo ikke å forakte. Og med det utsagnet etablerte jeg meg vel som en erkebergenser. 😉

    Ulme: Ja, jeg har vurdert litt fram og tilbake og bestemt meg for at: Ja, jeg skal kose meg i sommer. Det var gode argumenter både for og imot, men jeg endte da altså på at jeg skal nyte sommeren.

    Ja, i morgen får jeg vel sole venstrearmen istedet. Hadde det bare vært en enklere måte å gjøre dette på… Tenk om man kunne solt begge samtidig? O_o

  7. Angel_- said,

    tirsdag 3. juni, 2008 kl. 23:26

    Hei snuppa!
    Gode dager er deg vel unt. Fint du oppsummerte innkjøpene! Er jo så nyskjerrig! Virker som jeg kun trenger deg på utflukt, du har det mest nødvendige! 😀 JEG å vil se Bergen!!! Kommer nok en dag snart! KleM 😉

  8. tornerose said,

    onsdag 4. juni, 2008 kl. 00:26

    Så herlig vennen! Dette unner jeg deg utrolig, etter mange lange innedager tidligere i år 😉 Bra avgjørelse å nyte resten av sommern!! Bergen er en flott by, dit ville jeg dratt selv i grunn.. vakkert:) Nyt varmedagene! Klem

  9. valkyriana said,

    onsdag 4. juni, 2008 kl. 13:12

    Angel: Hei, tutta! (Er det ikke på tide du får deg en link i navnet ditt? 😉 )
    Ja, kom til meg!!! Så kan vi sitte på takterrassen og grille og slippe vannballonger på tilfeldige forbipasserende! Det blir gøy! Klem

    Tornerose: Takk! *klemmer* Du er herved også invitert til vannballong-aktiviteter på taket mitt! 😀 Ta med deg Angel og kom til Bergen! Dét hadde blitt kos, det! Klem

  10. Rosa said,

    torsdag 5. juni, 2008 kl. 12:08

    Hei:)
    Så nydelig bilde -sukk! Savner Bergen.. Lenge siden jeg har vert der nå, og så er det ikke sååå langt unna.. Har ei datter som har gjort sånn halvveis bergenser av seg da. Studerer der, men titter hjemom gamlemor nesten hver helg. Gleder meg til å orke reisen dit igjen og besøke henne og bare oppleve byen igjen.. Et herlig sted og spesielt når det er så fint som nå.. 🙂

  11. valkyriana said,

    torsdag 5. juni, 2008 kl. 20:14

    Velkommen hit, Rosa! 😀

    Her i Bergen fungerer det slik at når det regner på klokkeren (og her regner det jo endel…), så drypper det på presten – altså – om datteren din er halvveis bergenser, så kan du regne deg for å være delvis bergenser også. 😉

    Håper du vil få muligheten til å besøke datteren og byen snarere enn du tror. 😀


Legg igjen en kommentar

