Fra et annet perspektiv

Far var ikke kommet hjem. Han forlot igår kveld, men kom aldri tilbake. Barna var sultne og mor var bekymret. Hun orket ikke lenger se ungene trippe med tomme mager og utålmodig vente på far. Hun ba eldstemann om å se etter de minste og la ut for å finne mat til familien sin. Uroen over at far var uteblitt skjøv hun til side. Nå var førsteprioritet å finne mat til barna. Kvelden hadde senket seg og det var blitt mørkt og kjølig i luften. Far pleide aldri å være borte så lenge. Hun trakk pusten dypt og la i vei. Barna måtte jo spise. Hun visste hvor hun skulle og prøvde å skyndte seg. En følelse av at noe farefullt ville skje fikk henne til å bråstanse. Hun følte at noe var galt. Noe forferdelig…

*splætt*

«Sølvkre-mos!» utbrøt Valkyriana stolt før hun tok av seg høyre sokk og slengte den i skittentøykurven der gårsdagens sokker lå med spor etter gårsdagens fangst.

Valkyriana så ikke den lille som forsiktig hadde stukket hodet ut fra bak klesskapet. Den lille med sulten mage som lurte på hvor mor og far var. Som lurte på om de snart kom hjem. Slik at de kunne synge nattasang for henne.

11 kommentarer

  1. Ulme said,

    søndag 22. juni, 2008 kl. 13:24

    Hehe, huff da.. Du får jo deg selv til å virke som et råskinn.. 🙂 Men livet er jo rått og brutalt – så også for små sølvkre(k)-barn.. 🙂

  2. Siri said,

    søndag 22. juni, 2008 kl. 13:42

    HAHA, aww, ska jeg være trist eller skal jeg le?

  3. Lenemor said,

    søndag 22. juni, 2008 kl. 19:24

    Livet er brutalt, like greit at de lærer det først som sist spør du meg 🙂

  4. sisselkathrine said,

    søndag 22. juni, 2008 kl. 20:16

    Du er brutal frøken! Morsom brutal 😉

  5. tornerose said,

    mandag 23. juni, 2008 kl. 00:27

    Hihi, du altså.. ja som det er nevnt, du er HARD og brutal, men vet du er myk innerst:D

  6. tordenlill said,

    mandag 23. juni, 2008 kl. 21:48

    Haha:-)

  7. tordenlill said,

    mandag 23. juni, 2008 kl. 21:59

    PS. Jeg tror jeg har kontroll på blogginnleggene dine via «surf blogger». Det viser det seg at jeg ikke har. Jeg har lagret deg, men du kommer ikke opp med innleggene dine hos meg. Kan du ha satt på en slags sperre tro?

  8. valkyriana said,

    tirsdag 24. juni, 2008 kl. 18:54

    Ulme: Ja, jeg har en mørk side… 😉

    Siri: Ikke sant?! Det er den følelsen jeg sitter med også.

    Lenemor: Ja, det er jo det. Men også de stakkars små, da… 😦

    sisselkathrine: Hi hi! 😀 Takk skal du ha!

    Tornerose: (Jeg er kanskje det… Hysj! 😉 )

    Tordenlill: 😀 – Nei, jeg har nok ikke satt noen sperre for deg på innleggene mine, vennen. Er du sikker på at du har lagt til hovedsiden min og ikke en link til et av innleggene mine istedet?

  9. predikeren said,

    torsdag 26. juni, 2008 kl. 14:09

    Så tøfft er det å skulle ta vare på sine sultne barn !
    Det går «e kule varmt»
    Bare prøv selv…. helt alene…

  10. petronella said,

    fredag 27. juni, 2008 kl. 23:14

    Hei – Stikker egentlig bare innom for å ønske deg ei riktig fin helg, men kan jo ikke la være å beundre dine historier og fabuleringer – Du er et råskinn mor Sølv- kreene 😀

  11. valkyriana said,

    tirsdag 22. juli, 2008 kl. 12:40

    Predikeren: Du har nok rett! *nikker*

    Petronella: Så kos, da! 😀 Og takk for kompliment! *rødmer litt*


Legg igjen en kommentar

