Misfornøyd med Mentos

Idag kjøpte jeg meg en pakke Mentos. «Nam!», tenkte jeg. «Mentos i eske! For en strålende idé!» Så lett er jeg å overtale. Men da jeg kom hjem og hadde unnet meg både en, to og tre begynte jeg å undre meg over noe; hvor ble de gode Mentos’ene av? Alle vet jo at det er de rosa som er gode. Hadde de hatt en ren rosa pakke hadde jeg uten tvil kjøpt den. De oransje er så som så. De gule smaker Jif Skurekrem. Den gule flasken, vet du. Den du bruker på baderommet. Akkurat slik. Så jeg bestemte meg for å telle hvor mange rosa det var i pakken og oppdaget til min forskrekkelse at i pakken med 13-14 Mentos var det kun tre rosa. SKUFFA! De oransje fantes det også bare tre av og dermed dominerte sitron-såpa hele pakken. Hvorfor i all verden putter de de ekle, gule dropsene oppi? Ingen liker da dem! Mentos – The Freshmaker! Kan noen si doskål-ånde?

12 kommentarer

  1. tordenlill said,

    tirsdag 30. september, 2008 kl. 23:08

    Det spørs om jeg får kjøpe meg en mentospakke og sjekke dette ut!

  2. Siri said,

    tirsdag 30. september, 2008 kl. 23:30

    gimme gule! jeg elsker dem. mye bedre enn de oransje ihvertfall.
    så bra at ikke alle liker det samme 😉

  3. rigmor said,

    tirsdag 30. september, 2008 kl. 23:34

    Men hvorfor skulle du nå smake på Jif skurekrem?? (Siden du vet det er slik de smaker).

    Jeg har ikke spist mentos på flere år.
    Lurer på om jeg savner noe!

  4. sisselkathrine said,

    onsdag 1. oktober, 2008 kl. 17:25

    Kan kjøpe en pakke med bare rosa mentos til dæ når æ e i London?

  5. Tronds said,

    onsdag 1. oktober, 2008 kl. 23:18

    Er det bare jeg som ikke liker mentos ? Likte ikke reklamene som gikk på tv for noen år siden heler..

  6. eilif said,

    torsdag 2. oktober, 2008 kl. 01:36

    De store talls lov skulle tilsi at det vil jevne seg ut over tid og normalfordele seg så å si, om de ikke har juksa. Den eneste måten vi kan finne det ut er å kjøpe et ekstremt stort antall esker mentos* og kjøre statistikk. Kjør!
    *) flere enn to.

  7. Tine said,

    søndag 5. oktober, 2008 kl. 22:56

    ååå.. klarer nesten ikke å fokusere på å huske hvilke jeg ikke liker jeg, for jeg ble så glad for å høre igjen Foo Fighter sangen! hehe.. Men er det ikke noen som er litt ferskenfarget eller noe? Ikke oransje altså? Tenke tenke tenke.. Vi får spleise på 2 mentos esker neste gang, så kan vi dele de vonde og de gode smakene helt likt med hverandre ;p
    (Og håpe vi ikke liker helt de samme hehe ;p)

  8. Kathleen said,

    tirsdag 7. oktober, 2008 kl. 17:06

    Hva? Smaker ikke alle likt?

  9. valkyriana said,

    onsdag 8. oktober, 2008 kl. 23:55

    Tordenlill: Ja, gjør det! Så kan vi sammenligne resultater!

    Siri: Liker du de gule? Nei, så bra da! Da kan vi starte utvekslingsprogram!

    Rigmor: Hi hi! Ja, si det! 😀 Men hvis du lurer på om du går glipp av noe så kan du bare finne fram Jif’en! Velkommen til bloggen min!

    SisselKathrine: Jaaaaaa! *nikker masse med hodet* Rooosa! Jeg vil ha rosa!

    Tronds: Ikke like Mentos? Det er jo galskap på jord, gutt! Fine, gule doskåldrops! Nei, usj… Nå… Nei, æsj…

    Eilif: Ja, et eller annet sted sitter en med pakken min full av rosa Mentos. De store talls lov er neimen ikke nådig. Et bloggprosjekt for å kartlegge prosentvise forhold i Mentos-eskene. En spennende tanke! Den må jeg bryne meg litt på.

    Tine: Mentos-party!!! 😀

    Kathleen: Ah! Det er du som har fått pakken min med bare rosa Mentos i, altså! Gimme! 😉 Velkommen til bloggen min!

  10. Tine said,

    torsdag 9. oktober, 2008 kl. 22:50

    PaRtY time XLNT!!!!

  11. smgj said,

    mandag 24. november, 2008 kl. 22:05

    Alternative bruksområder for mentos:
    http://smgj.wordpress.com/2008/11/22/cola-light-mentos/

  12. valkyriana said,

    fredag 28. november, 2008 kl. 17:26

    Ah – mener jeg har sett denne i Mythbusters. 😉 Synes å huske de bl.a. testet ut myten om denne kombinasjonen kunne eksplodere en (grise-)magesekk.


Legg igjen en kommentar

