Datagalskap?

Gang på gang tar jeg meg selv i det. Å sammenligne det virkelige liv med pc’ens verden der alt er tilrettelagt og brukervennlig. Idag leste jeg en artikkel der det sto: «Oppskrift på denne siden.». – «Huh!», tenkte jeg. «De har glemt å legge inn hyperlink.» Naturligvis forventet jeg at ordet ‘denne’ skulle linke til siden oppskriften sto på. Det gikk lange sekunder før jeg skjønte at oppskriften faktisk sto på denne siden og at hyperlink er en rimelig tåpelig ting å forvente å finne i et blad. (Ennå.) Det var en snål opplevelse og jeg kunne ikke la være å tenke på de gangene jeg prøver å finne igjen et avsnitt i en bok og ergrer meg over at den ikke kommer med ‘Ctrl+F’-funksjon. Og mens jeg ristet på hodet over hvor dataavhengig jeg er blitt tenkte jeg: «Dette må jeg blogge om!».

4 kommentarer

  1. Villblomsten said,

    fredag 10. oktober, 2008 kl. 18:45

    Hi hi 🙂 🙂

    jeg ble glad av å lese innlegget ditt ,
    og ville at du skulle vite at du hadde gjordt meg glad 🙂

    jeg smiler enda 🙂

  2. Villblomsten said,

    fredag 10. oktober, 2008 kl. 18:48

    «Du gir lite når du bare gir av dine eiendeler. Først når du gir av deg selv, gir du virkelig noe.»

  3. tordenlill said,

    lørdag 11. oktober, 2008 kl. 01:48

    Datagalskap?
    -Ja!!! 😉

  4. valkyriana said,

    lørdag 11. oktober, 2008 kl. 14:08

    Villblomsten: Å, så snilt av deg å si det! Nå ble jeg glad! 😀 Velkommen til bloggen min! (Vet du – det morsomme er at jeg var innom og tittet i bloggen din på torsdag! Mye vakkert der!)

    Tordenlill: He he! Det er heldigvis en ganske så ufarlig sykdom så lenge det er en mild variant!


Legg igjen en kommentar

