Hverdagsglede

«Vil du ha pose?» spør han. «Nei, takk!» sier jeg og smiler. Jeg pleier stort sett å takke nei fordi jeg har med meg plastikkposer hjemmefra, men idag er annerledes. Jeg ser rundt meg og hever hodet litt ekstra. For idag har jeg med meg Baggu. De er store og gode og i nydelige farger! Og oppi dem har jeg puttet sunne knekkebrød, gode kupp og en liten hage av økologiske grønnsaker. Og jeg føler meg SÅ sunn. Denne gangen skal ikke broccoli’en rekke å bli gul. Denne gangen skal jeg virkelig spise meg sunn på ferske, økologiske grønnsaker. For denne gangen har jeg Baggu!

8 kommentarer

  1. tordenlill said,

    torsdag 13. november, 2008 kl. 23:53

    Herlig å føle seg sunn, ikke sant! En blir straks litt blidere da. 😉
    Jeg har ikke en slik pose med fancy rød farge, men en nesten lik en, grønn, som det står kiwi på 🙂 Ikke like spennde akkurat som din, men den får duge;-)

  2. Ulme said,

    fredag 14. november, 2008 kl. 21:08

    Hmmm, og en Baggu er?? 🙂 Er det sånt man egentlig bør vite? I så fall tror jeg kanskje jeg vet det likevel… 😉

  3. valkyriana said,

    søndag 23. november, 2008 kl. 17:15

    Tordenlill: Hi hi! Jeg har en sort, en indigo, en «østers», en cherise, en… 😀

    Ulme:
    Baggu er en pose som vi
    kan putte våre matvarer i
    for slik å unngå miljøsøpleri
    ved å la bærenett være plastikkfri,
    men samtidig føle oss moterikti’
    i fjonge farger som Lime og Kaki.

    …og der gikk jeg tom for rimeord, men du skjønner hva det er nå, ikke sant? Eller kanskje du visste det hele tiden?! 😉

  4. Britt Åse said,

    mandag 24. november, 2008 kl. 12:37

    Baggu er faktisk helt suverene! Jeg elsker å putte grønne ting i mitt røde, og feks røde ting i det limegrønne. Instant vitaminbombe for øynene 🙂

  5. mandag 24. november, 2008 kl. 20:48

    Baggu er geniale, jeg har en svart og en rød og bruker dem (nesten) hver gang jeg handler mat. Når man i tillegg putter småting fra rundtomkring i vesken i stedet for i den lille ubrukelige og unødvendige plastposen de tilbyr deg, så begynner poseforbruket å gå drastisk ned. Det føles bra!

  6. valkyriana said,

    tirsdag 25. november, 2008 kl. 15:22

    Britt Åse: Å ja, de kan være et skikkelig blikkfang! Sist jeg handlet måtte jeg – tross vinter – ha kåpen oppknappet i halsen slik at alle kunne se at toppen min matchet den cherise Baggu’en. Eller omvendt.

    Frøken Makeløs: Ikke sant?! Vet du – jeg hater de småposene man får på apotek og parfymerier! Det finnes jo ikke noen måte å nytte dem på. (Annet enn å videreføre styggedommen til andre uheldige du overrekker noe smått til.) Jeg takker som oftest nei til dem, men har likevel et helt lager liggende. Jeg vurderer å skaffe meg hund slik at jeg kan bruke dem til noe…

    Velkommen til bloggen min begge to! 😀
    Er så kos når nye ansikt titter innom.

  7. Hege said,

    torsdag 27. november, 2008 kl. 21:58

    Så flink du er..skulle ønske det var jeg som var så flink

  8. valkyriana said,

    fredag 28. november, 2008 kl. 17:33

    Hei, Hege! Velkommen innom bloggen min! 😀 Jeg var faktisk innom bloggen din og snek for ikke mange dagene siden. Må si at bildene og stilen du har valgt deg er utrolig vakre!


Legg igjen en kommentar

