Julegavetips, del 2

Bladet Kamille

Denne flotte gaven fikk jeg faktisk til bursdagen min av 3 gode bloggevenner og synes dermed det er helt ok å stjele ideen og ta all æren for den. Gi bort et gaveabonnement på Kamille! Jeg var så fornøyd med bladet at jeg har fortsatt abonnementet mitt. Pris: kr 199,-

Barnevakt

Kjenner du noen småbarnsforeldre som sjelden kommer seg ut? Kjøp to kinobilletter og gi sammen med et åpent gavekort på en helaftens barnevakt (med medbrakt snacks og film).

«Jenter som kommer»

Hva med å gi bort Virrvarr og Grevinnens bok «Jenter som kommer«?

Frukt&grønt-pakke

Kjenner du noen som kanskje har dårlig råd i julen eller som er dårlig til beins? Kanskje kan en tidlig julegave være noe å sende dem. Hva med å gi dem noe å kose seg med i desember måned? Hver torsdag leverer Lettvint.no økologisk frukt, grønt, brødmat mm. på døren i Bergensområdet (kan også leveres på jobb). For tilsvarende tjenester andre steder i landet se her eller her.

Adopter en katt

Løsningen for allergikere – fjernadopsjon. For kr 300,- sikrer du at en katt blir tatt vare på til den kan komme inn i en familie. For dette får du et bilde av katten samt historien dens. Og veldig god samvittighet! Kattens Vern er en flott organisasjon du kan støtte både ved årlige donasjoner, ved fjernadopsjon, ved å kjøpe katten din eller utstyr til den hos dem eller ved å handle noen LOVE CATS-armbånd.

Luksusdyret

En liten flaske rosa champagne (20cl, kr 123,40) sammen med en eske økologisk FairTrade-konfekt (200g, kr 194,- inkl. porto) må vel være midt i blinken for enhver prinsesse med sans for de finere ting i livet. Evt. en konfekteske fra Konfektgalleriet eller Sukker & Konfektvarer. Totalpris: kr 300+

6 kommentarer

  1. Liljefot said,

    fredag 28. november, 2008 kl. 21:43

    Det var noen utrolige fine tips enda en gang! 😀 Har allerede bestilt Kamille for en stund tilbake da jeg så tilbudsprisen deres:) Og jeg har lenge ønsket å bestille økologisk mat, men de er litt tverre og sure hvis man spør om de kan utelate visse frukter/grønnsaker pga allergi/liker dem ikke!

    Suringer 😦

    Kommer det flere tips i tiden fremover, eller var det i kun 2 deler?

  2. søndag 30. november, 2008 kl. 11:01

    Her hadde du mange bra tips!! Jeg ble tipset av Liljefot og har lagt lenke til deg i min egen liste, håper det er greit. 🙂
    http://www.serendipitycat.no/?p=636

    Ha en trivelig første søndag i advent!!

  3. valkyriana said,

    søndag 30. november, 2008 kl. 17:31

    Takk for det, Liljefot! 😀 Hvertfall hos Lettvint.no kan man sette sammen sin egen pakke med det man liker – veldig praktisk! Om det kommer en del 3? Hmmm… Muligens. 😉

  4. valkyriana said,

    torsdag 4. desember, 2008 kl. 01:50

    @ SerendipityCat: OJ! O_O Akismet hadde lagt kommentaren din i spam-bøtten! Beklager så mye at jeg ikke har sett dette før. *rødmer* Selvfølgelig er det greit at du har linket til julegavetipsene mine! (Del 3 er på vei. 😉 ) Så kos, da! Mange flotte forslag hos deg også!

    Jo, første søndag i advent ble bra, den. Håper du hadde en fin dag også – og hjertelig velkommen til bloggen min! 😀

  5. tornerose said,

    tirsdag 9. desember, 2008 kl. 11:04

    Takk for flotte tips! Er allerede nesten ferdig med gavene, men denne bloggen blir på en måte min tips liste for gaver fremover. Så mye flotte ting å gi!!! Takk

  6. valkyriana said,

    lørdag 13. desember, 2008 kl. 00:32

    Så kjekt du likte idéene! 😀
    Mye av dette havner under juletrær rundt i Bergen by, vet du, men kunne jo ikke ta med alt siden endel av familien vet om bloggen min. 😉


Legg igjen en kommentar

