Du veit ikkje…

Jeg skulle ut for å poste et brev jeg skulle ha postet for lenge, lenge siden. Der jeg står foran speilet med hansker og lue og tjukk genser inni ullkåpen skjærer jeg grimaser til speilbildet mitt som håner meg med at det buler på de gale stedene. Vel ute i vinterregnet kaster jeg røyken fra meg for å poste brevet jeg tar opp fra vesken min og da ser jeg det. På den store, røde postkassen er klistret en liten lapp. Det står:

du-veit-ikkje

Jeg poster brevet og jeg rusler fornøyd hjemover igjen.

9 kommentarer

  1. Grethe said,

    søndag 30. november, 2008 kl. 17:13

    Flott melding å få på en mørk novemberdag. Jeg skjønner at den gjorde godt. 🙂

  2. Sokken said,

    søndag 30. november, 2008 kl. 17:14

    Det var ett meget smart menneske som klistret opp den lappen.
    For det er faktisk sant; Vi vet ikke hvor vakre vi er. Og vi trenger påminnelsen.

  3. valkyriana said,

    søndag 30. november, 2008 kl. 17:40

    Grete: Velkommen til bloggen min! Kjenner liksom deg og navnet ditt litt fra Tordenlills Verden. 😉 Så kos du tittet innom her også! Nei, jeg merket ikke at det var kaldt ute på hjemoverveien – slike beskjeder varmer så absolutt!

    Sokken: Ikke sant? Jeg har ofte lurt på om jeg skulle gjort som Elling og kjøpt mange surkålpakker, puttet dikt og andre visdomsord oppi og så satt dem tilbake i butikken igjen. Tenk hvor fornøyelig det må være å åpne en pakke surkål – som i seg selv ikke er fornøyelig – for så å finne en mystisk beskjed med fine ord på oppi?! Jeg mangler bare Derrick- frakken, så er jeg klar! 😉

  4. sisselkathrine said,

    søndag 30. november, 2008 kl. 18:38

    Så utrolig koselig! Ikke så mange ord som skal til for å gi noen en god følelse 🙂

  5. Sokken said,

    søndag 30. november, 2008 kl. 20:02

    Åh! Jeg har også lyst til å leke Derrick!
    Jeg hadde blitt griseglad hvis jeg fant en god beskjed skrevet på en liten lapp dyttet inn i surkålen! Eller i Jasmin risen! Og i Corn Flaksen!

    Kan vi ikke gjøre det da?!
    😉

  6. tordenlill said,

    søndag 30. november, 2008 kl. 20:40

    Så herlig!! Selfølgelig er du vakker 🙂

  7. Bloominglotus said,

    tirsdag 2. desember, 2008 kl. 01:30

    Ååå.. For en perfekt ting å finne på en sånn dag..
    Skal bare se på at en av feene var ute og klistret før du kom ;p!
    For en varm fin ting å gjøre for andre mennesker..
    Hva sier du babe, skal vi kjøre igang kopimaskinen og gjøre noe lignende 😀 !?

  8. Kathleen said,

    torsdag 4. desember, 2008 kl. 21:06

    Fin! Jeg elsker sånne små beskjeder rundtomkring.

  9. valkyriana said,

    fredag 5. desember, 2008 kl. 19:42

    SisselKathrine: Nei, det er helt sant! Smiler fremdeles når jeg tenker på den, jeg!

    Sokken: Jeg er med! Jeg tror jeg skal kalle meg Rødkålsprinsessen, så kan du være Cornflake Girl? 😀

    Tordenlill: Å! *snufser* Får tårer i øynene når jeg leser kommentaren din. *rørt*

    Bloominglotus: Timingen var perfekt, ja! Nå skal jeg og Cornflake Girl starte opp og du er mer enn velkommen til å være med. Men du trenger et kult dekknavn. Trikot og spandex er neste skritt. 😉

    Kathleen: Tenk for noen flotte mennekser som faktisk gjør slikt, da!


Legg igjen en kommentar

