Herlighet!

Har du noen gang gjort noe som var så gøy at du ble trist fordi du visste at du aldri vil føle den samme gleden av noe annet enn akkurat det? Sett noe så slående vakkert at verden for all framtid vil virke grå til sammenligning? Jeg hadde en slik opplevelse natt til lørdag. For første gang i mitt liv smakte jeg Ben & Jerry’s «Chocolate Fudge Brownie»-iskrem. Det er sjokolade-is. Med brownie i. Genialt! Neida, ikke kjipe sjokoladebiter, ikke tørre korn av såkalte brownie-kjeks, men ekte brownie. Kake. I iskrem. Jeg er målløs!


Og jeg er nyfrelst. Jeg har lyst til å troppe opp på Torvallmenningen med et lager av iskrem og plastikkskjeer og løpe etter tilfeldige forbipasserende for å prøve å overtale dem til å smake på denne herligheten – for dette er en bit av himmelen og jeg er nødt å spre budskapet! DU kan bli like lykkelig som meg! Jeg har funnet veien – den ene sanne! Og ingen sjokolade vil noen sinne friste igjen…

11 kommentarer

  1. Sissel said,

    tirsdag 20. januar, 2009 kl. 22:47

    Sende du en nordover i express fart? Pretty please 😉

  2. sokken said,

    tirsdag 20. januar, 2009 kl. 23:21

    Nå skjønner jeg at jeg MÅ ta turen til «sevenelleven»….
    Men det er da med en viss fare for avhengighet, skjønner jeg?

  3. onsdag 21. januar, 2009 kl. 10:30

    Aaaaugh… Det er dårlig gjort altså! Jeg har med stålkontroll holdt meg unna, enda de har hatt reklameplakater oppe og jeg kjenner til iskremen fra utlandet… *snufs* Men vet ikke hvor mye lenger jeg kan stå i moooot…

  4. Valkyriana said,

    torsdag 22. januar, 2009 kl. 16:27

    Gjett hva jeg har vært og kjøpt meg idag? 😛 Den ligger i frysen og roper på meg – og for første gang gleder jeg meg til å få mensen.

  5. Ulme said,

    torsdag 22. januar, 2009 kl. 21:59

    Hahaha! Nå måtte jeg le litt av kommentaren din.. Fint å ha noe å glede seg til. 😉

    Hmmm, hvor kjøper man så slike fantastiske og livsnødvendige saker?

  6. predikeren said,

    fredag 23. januar, 2009 kl. 16:32

    For en som liker sjokoladeis og elsker Brownie er dette genialt!!
    Tusen takk for tipset!

  7. tornerose said,

    tirsdag 27. januar, 2009 kl. 18:43

    «Har du noen gang gjort noe som var så gøy at du ble trist fordi du visste at du aldri vil føle den samme gleden av noe annet enn akkurat det? Sett noe så slående vakkert at verden for all framtid vil virke grå til sammenligning?»
    JAJAJAJA; sånn har jeg tenkt om masse!! Litt sprøtt at man tenker sånn egentlig.. men er jo fullt forståelig når noen ting bare er for fantastiske til å være sant. Denne isen ser så nydelig ut!!! Jeg skulle ønske jeg tålte melk…. mmm.. får vann i munnen her.. Nyt den vennen til fulle!!!

    om du har lyst så er du tagget forresten. Til å skryte av deg selv og fortelle om noe du er flink til. Og det vet jegikke er reint lite;)

  8. lindis said,

    tirsdag 27. januar, 2009 kl. 22:56

    njæ, brownies jatakk, men iskrem? njæ, lindis liker ikke is. Snodig kanskje, men ikke mindre sant av den grunn. Men liker beskrivelsen av din lykkefølelse 😀

  9. Valkyriana said,

    torsdag 29. januar, 2009 kl. 20:48

    Ulme – Man må nok på 7/11 eller Deli Deluca for å få tak i syndigheten, men det er verdt det! Og du,- det hadde vært helsefarlig for Valkyriana å ha tilgang til slikt på lokalbutikken. 😉

    Predikeren – Da må du spørre deg selv: Vil du virkelig utsette deg for noe slikt? Nå vet du ikke bedre. Kanskje det er best? 🙂

    Tornerose – Å, du tåler ikke slikt? Så dumt, da! *mer lykke i boks til Valkyriana* Tagget, sier du? -Lest og forstått. Meme kommer snart. 😉

    Lindis – Takk, takk! Men; ikke is? Uff da! Enda en av dere? Så jeg må spise den helt selv, sier du? Hvis du insisterer…

  10. Embla said,

    tirsdag 7. april, 2009 kl. 10:41

    Ben&Jerrys ble jeg frelst på da jeg stadig oppholdt meg i England – og beklager sterkt at det ikke selges på hvert et gatehjørne her hjemme! Du har helt rett, de er en bit av himmelen!

  11. Valkyriana said,

    torsdag 16. april, 2009 kl. 13:30

    Ja, en syndig bit av himmelen, Embla! 😉
    Fristelse på hvert et gatehjørne hadde nok vært mer enn hva jeg kunne motstå, men hvem trenger vel egentlig midje når man har ekte lykke på boks? 😀


Legg igjen en kommentar

