15 forunderlige ting ved Valkyriana

1.) Jeg liker ikke navler.

2.) Rot på bordet er ikke rot så lenge det ligger vinkelrett og fint stablet.

3.) Jeg orker ikke se «Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith» for jeg begynner bare å gråte.

4.) Når jeg spiller Playstation og spennende musikk begynner å spille i påvente av at et eller annet monster skal dukke opp får jeg helt hetta og løper og slår av maskinen.

5.) Jeg tråkker ikke på bekkalokk (les: kumlokk).

6.) Jeg digger zombie-filmer, men tåler ikke å se et sprøytestikk på tv.

7.) På brødskiver spiser jeg alltid skorpen først og så «midten».

8.) Som liten hadde jeg en hemmelig drøm om å være med på et debatt-lag (slik man ser på amerikanske filmer).

9.) Jeg er ikke fullstendig overbevist om at drager ikke eksisterer/har eksistert.

10.) Ekte rydde-kaste-loppe-resirkulere-økter er urovekkende tilfredsstillende for meg.

11.) Jeg redder blomsterfluer fra vann i vasken og om de ikke flytter seg når jeg skal vaske hendene går jeg heller ut til vasken på kjøkkenet.

12.) Jeg går aldri noe sted uten nesespray.

13.) Jeg misliker at folk skyver dørmatten min helt inntil dørkarmen – den skal ligge et lite skritt inn i gangen.

14.) Lyder som jeg nesten ikke hører plager meg mer enn bråk fra et heftig nachspiel.

15.) Jeg har en tendens til å dikte opp historier (i hodet mitt) om naboer og forbipasserende utfra samtaler jeg overhører, kroppsspråk og andre sanseinntrykk. Jeg er f.eks. overbevist om at naboen over brygger hjemmebrent. Og så er han muligens transvestitt.

___

Jeg ble tagget av SisselKathrine for denne herlige meme’en! 😀 Og sender utfordringen videre til Tornerose, Tordenlill, Petronella og Ulme.


10 kommentarer

  1. sisselkathrine said,

    mandag 25. august, 2008 kl. 22:15

    haha, du virker hærlig 🙂

  2. tornerose said,

    tirsdag 26. august, 2008 kl. 12:04

    Hehe, du ER herlig ja;)
    Denne utfordringen var kjempe vanskelig, men jeg forøsøker altså, tror ikke den blir så oppfinnsom som deg, men 🙂

  3. valkyriana said,

    tirsdag 26. august, 2008 kl. 22:20

    SisselKathrine: Hi hi! Tusen takk! 😀

    Tornerose: Takker! Å, du leverer nok som du alltid gjør! 😉

  4. tordenlill said,

    onsdag 27. august, 2008 kl. 13:57

    hehe, ja du er morsom!
    Jeg er nok ikek riktig så morsom, enetn det eller jeg er perfekt, hehe, for jeg har ikke klart å komme å langt med min liste.
    Men jeg skla lete lenger inn i mine særheter og se om jeg finner noe. Kansje har jeg noe som jeg har fortrengt eller nekter å innse?!

  5. Angel_- said,

    onsdag 3. september, 2008 kl. 00:46

    Dørmatta et skritt inn? Å neiii du! hehe…der hadde vi hatt en fantastisk spontan og vedvarende krangel, min bofelle! :o) Ja du vet æ kommer til Bergen for å bo hos dæ? hihihi..Du e så søt! Ser dæ for mæ når du spring å slår av nintendoen/playstation/X boksen eller ka du nu har. Å så elske æ sånne samtala om kæm folk e egentlig og kor de e på vei etc…:o) U make my day, hønny! KleM :o)

  6. valkyriana said,

    lørdag 6. september, 2008 kl. 00:09

    Tordenlill: Du er tydeligvis særere enn du gir deg selv ære for! 😉 En flott liste!

    Angel: Vik fra mig!!! Og dørmatten min! Hi hi! Ja, oss to og dørmatten kunne nok startet global atomkrig. Forvent å bli møtt i døren av en smilende Valkyriana med en stor flaske superlim gjemt bak ryggen. 😉 Klem

  7. søndag 12. oktober, 2008 kl. 17:06

    […] dere dette? Som jeg nevnte i 15 forunderlige ting ved Valkyriana så tråkker jeg ikke på bekkalokk. Jeg har alltid trodd at det var pga innarbeidet overtro som […]

  8. lørdag 17. januar, 2009 kl. 20:57

    […] ikke helt sikker på at det ikke kan komme til å skje og er ikke glad i navler (jf. pnk 1, 15 forunderlige ting ved Valkyriana) […]

  9. Kathleen said,

    mandag 19. januar, 2009 kl. 02:21

    Jeg har det også nesten sånn med lydene. Bare litt mer ekstremt kanskje, jeg klarer nemlig ikke å sove når det er helt stille. Etterhvert kanskje, men det er vanskelig. Jeg trenger å høre lyden av biler, tog, folk… byen.

  10. Valkyriana said,

    onsdag 21. januar, 2009 kl. 13:49

    Hi hi! Dette kjenner jeg meg igjen i, Kathleen,- jeg hadde det problemet før! Husker jeg måtte ha musikk på full guff og tv på med lyden av når jeg skulle lese til prøver – hvis ikke klarte jeg ikke konsentrere meg. Jeg hadde mildt sagt STORE problemer på tentamen/eksamen pga stillheten der. Rart hvordan stillhet kan være så forstyrrende. 😀


Legg igjen en kommentar